Gaziantep GİBTÜ nden Sanal Laboratuvar 27
Gaziantep GİBTÜ nden Sanal Laboratuvar 27
BEYZA KAYNARPUNAR -Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (GİBTÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencileri teorik bilgilerini sanal gerçeklik laboratuvarında güçlendiriyor.
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (GİBTÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğrencileri, sanal gerçeklik laboratuvarında teorik bilgilerini güçlendiriyor.
Mühendislik Fakültesi’nde kurulan 3 boyutlu laboratuvar ortamı, öğrencilere zaman ve mekandan bağımsız olarak ileri düzeyde teknik eğitim ve uygulama olanakları sunmaktadır.
GİBTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr Metin Bedir, AA muhabirine, eğitimde yaygınlaşan sanal gerçekliği mühendislik alanına da getirdiklerini, amaçlarının öğrencilerin sanal ortamda kendi deneylerini yaparak daha verimli eğitim almalarını sağlamak olduğunu söyledi.
Uygulamadan öğrencilerin yararlandığını belirten Bedir, şunları söyledi:
“Sanal gerçeklikle görünmez mikroorganizmaları ve atomik boyutları görünür hale getiriyoruz. Bunları 3 boyutlu olarak oluşturup, bilgisayar programları aracılığıyla işleyerek öğrencilere sunuyoruz. Bu nedenle üniversitelerde tıp, sağlık ve mühendislik alanlarında yapılamayan deneylerin bunlar üzerinde veya gözle görülemeyecek kadar küçük nesneler üzerinde yapılması doğru bir uygulamadır. Üniversitemiz öğrencilerine bu imkanı sunmak için bu laboratuvarı kurduk.\”
– Zaman ve mekandan bağımsız olarak eğitim fırsatları sunar
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. İpek Atik, sanal laboratuvarın öğrencilere zaman ve mekandan bağımsız olarak ileri düzeyde teknik ve uygulamalı eğitim alma fırsatı sunduğunu söyledi.
Deneylerin sanal ortamda yapılmasının, gerçek laboratuvarın maliyet ve risklerini ortadan kaldırdığını anlatan Atik, şöyle konuştu: “Mühendislik bölümü öğrencilerimize, fiziksel ortamda yaptıkları deneylerin aynılarını sanal ortamda da yapmalarını sağlayarak, deney yapmalarına olanak sağladık. İkisi arasındaki farkı ortadan kaldırmak ve gerçek ortamda oluşabilecek riskleri en aza indirmek, daha vizyon sahibi mühendisler yetiştirmektir.” Bu laboratuvarı biz kurduk.
, “Öğrencilerimizi geleceğin teknolojik dünyasına hazırlıyoruz” dedi.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 2. Birinci sınıf öğrencisi Sadık Kaya, deneylerle öğrendiği teorik bilgileri kolaylıkla pratiğe dökebildiğini söyledi.
Kaya, şunları söyledi: “Bazı deneyler ulaşılamayacak düzeyde olsa bile sanal ortamda gerçekleştirilmesi daha kolay. Mesela bir deneyi berbat edersek sigorta bozulabilir ama sanal ortamda bu sorunlar yaşanmaz. O bireysel ortamı sanal gözlüklerle deneyimlemek çok faydalı. Bu nedenle bu çalıştay bizim için çok faydalı bir eğitim oldu. Bu sanal ortamın diğer derslerime entegre edilmesini isterim. Çünkü sanal dünyanın kapısını açıyor” dedi.