Yemeksepeti’nden Kadın Girişimcilere Destek: Başarı Hikayeleri

Yemeksepeti’nden Kadın Girişimcilere Destek

Yemeksepeti platformu, 8 Mart Kadınlar Günü’nde kadın girişimcilerin ve çalışanların başarı hikayelerine dikkat çekiyor. Türkiye’nin önde gelen online yemek sipariş markalarından biri olan Yemeksepeti, sunduğu geniş erişim imkanları ve destekleyici ekosistemi ile kadınların iş dünyasındaki başarılarını arttırmayı hedefliyor.

Yemeksepeti verilerine göre, kadın girişimciler tarafından işletilen restoranların büyük çoğunluğu (%65,7) İstanbul’da bulunuyor. Ankara, Yemeksepeti’ndeki kadınlara ait restoranların %18,4’üne ev sahipliği yaparak kadın girişimciliği açısından önemli bir merkez olduğunu kanıtlıyor. İzmir ise %15,9 ile kadın girişimciler tarafından işletilen restoranların yoğunlaştığı bir diğer önemli şehir olarak öne çıkıyor.

Verilere göre, Yemeksepeti’ndeki kadın girişimciler arasında Türk mutfağı restoranları açık ara önde gidiyor. Tatlı, kadın girişimciler tarafından işletilen restoranlar arasında ikinci sırada yer alırken, kebap restoranları da popülerliğini koruyor. Ayrıca, uluslararası mutfak lezzetleri sunan restoranlar ve hamburger restoranları, kadın girişimciler arasında yükselen bir trend olarak dikkat çekiyor.

Yemeksepeti sayesinde işlerini büyüten ve kendilerine yeni bir yol çizen kadın girişimcilerin hikayeleri ilham verici. Örneğin, Türkan Ev Yemekleri’nin kurucusu Gülperi Dev, Gaziantep’ten ilham alan bir başarı hikayesini paylaşıyor. Pandemi döneminde Yemeksepeti ile paket servisine başlayan işletme, 6 Şubat Depremleri’nde 15 gün aşevi olarak çalıştı. Gülperi Dev, “Yemeksepeti Express’le geniş bir alanda müşterilerime sıcak yemek teslim edebiliyoruz. Bu da müşteri memnuniyetini ve restoran puanımızı artırdı” dedi.

Angelique Desserts, İzmir’de Berrin Şenol’un yönetiminde büyüyen bir kadın girişimi olarak dikkat çekiyor. Pandemi’nin hemen öncesinde toptan tatlı imalatı için kurulan işletme, “bulut mutfak” olarak Yemeksepeti’nden paket servisine başladı ve bu sayede ayakta kalmayı başardı. Berrin Şenol, “Anahtar nokta, müşterilere restorandaki deneyime en yakın deneyimi sağlamak. Yemeksepeti ile online satış yaparak tekrar doğduk” ifadelerini kullandı.

Schnitzel Dünyası da bir başka kadın başarı hikayesini sunuyor. Restoranın kurucusu Sıdıka Uslu, Yemeksepeti’nin Joker ve Yüzde 15 indirim kampanyaları ile çok sayıda müşteri kazandığını belirtti. “İşletmemi açtığım ilk günden beri Yemeksepeti’ni hep yanımda buldum, bu nedenle onlara teşekkür ediyorum” dedi.

Yemeksepeti’nin iş ortağı kadın kuryelerinin başarı hikayeleri de dikkat çekiyor. 28 yaşındaki Rumeysa, “Kadınların kurye olmasına tuhaf bakılıyor ama ben Yemeksepeti Express’te çalışmanın gücüyle bu tabuların yıkıldığını düşünüyorum” diyerek işinden duyduğu mutluluğu paylaştı. İzmirli Şükran, “Bu kadın işi değil, sen yapamazsın” gibi olumsuz yorumlarla karşılaştığında, kadınların her işi yapabileceğini göstermenin en büyük motivasyonu olduğunu ifade etti. Kayseri’den Sena Nur ise, çevresinden aldığı eleştirilere rağmen pes etmediğini belirtti ve “Cesaretinizi ve azminizi asla kaybetmeyin” diyerek destekten bahsetti.

Kaynak: Sondakika

Exit mobile version