Türkiye’nin ilk yapay zeka destekli çağrı merkezi Gaziantep’te!
Türkiye’nin ilk yapay zeka destekli çağrı merkezi Gaziantep’te!
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın geliştirdiği sistem ile vatandaşların çağrı, mesaj ve talepleri yapay zeka yardımıyla analiz edilip ilgili birimlere otomatik yönlendiriliyor. İnsan müdahalesine ihtiyaç duymadan işleyen bu sistem, taleplerin kuruma iletilmesini sağlarken aynı zamanda bilgi alınmasını da mümkün kılıyor.
7/24 Ulaşılabilen Çözüm Merkezi
ALO 153 Hattı’nın yanı sıra şehir dışından da erişilebilen 0342 153 00 00 numarası ile vatandaşlara kesintisiz hizmet sunuluyor. Ayrıca, alo153.gaziantep.bel.tr adresinden erişilebilen yapay zeka destekli chatbot ile sürekli ulaşılabilen bir dijital çözüm noktası oluşturuldu.
Çok Dilli Destek, Küresel Erişim
Yeni sistem, İngilizce ve Arapça dil desteğiyle uluslararası kullanıcılar için erişilebilirliği artırdı. Bu özellik, özellikle yurtdışından gelen misafirlerin bilgiye hızlı ulaşmasını kolaylaştırıyor.
Yeni Dijital Dönemde Çözüm Odaklı Yaklaşım
Yapay zeka destekli sistemle, yoğun saatlerde personelin iş yükü azalırken, vatandaş talepleri daha hızlı ve etkin şekilde karşılanıyor. Yapay zeka, canlı görüşmeleri analiz ederek vatandaşın duygu durumunu tespit ediyor ve görüşmenin konusunu sisteme kaydediyor. Olası kriz anlarında ilgili birimlere uyarı verilerek hızlı müdahale sağlanıyor.
Bu sayede hem hizmet kalitesi artıyor hem de belediye içi dijitalleşme süreci güçleniyor. Yapay zeka destekli çağrı merkezi uygulaması, yerel yönetimlerde yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor.
Kaynak: Haber7
