Abdulkadir Uraloğlu: Türkiye’yi Küresel Lojistik Ağının Vazgeçilmez Merkezi Yaptırma Vizyonu

Abdulkadir Uraloğlu: Türkiye’yi küresel lojistik ağının vazgeçilmez bir merkezi haline getireceğiz

Abdulkadir Uraloğlu: Türkiye’yi küresel lojistik ağının vazgeçilmez bir merkezi haline getireceğiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bakanlığının 2026 yılı bütçesine ve demir yollarında yapılacak çalışmalara ilişkin bilgi verdi. Bakan Uraloğlu, demir yollarında güvenli, konforlu ve çevreye duyarlı ulaşım hizmetlerinin sağlanması amacıyla çalışmalar yürütüldüğünü belirtti.

“TÜRKİYE’Yİ KÜRESEL LOJİSTİK AĞININ VAZGEÇİLMEZ BİR MERKEZİ YAPACAĞIZ”

Türkiye’yi küresel lojistik ağının vazgeçilmez bir merkezi haline getirmek istediklerini belirten Uraloğlu, Cumhuriyet’in ilk yıllarıyla başlayan demir yolu seferberliğine yıllarca verilen aranın kapatılması ve demir yollarının tekrar hak ettiği yeri alabilmesi için Bakanlık olarak bu alanı öncelikli iyileştirilmesi gereken sektör olarak belirlediklerini ifade etti.

Biz, Türkiye’yi sadece bölgesel bir oyuncu değil, küresel lojistik ağının vazgeçilmez bir merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz.

“AMACIMIZ ÜLKEMİZİ ULUSLARARASI TİCARETİN KALBİNE YERLEŞTİRMEK”

Amacımız, ülkemizi uluslararası ticaretin kalbine yerleştirerek bölgesel liderlikten küresel bir ticaret kavşağına yükseltmek. Bu adım sadece bir ulaşım projesi değil, Türkiye’nin ekonomik ve stratejik bağımsızlığını da güçlendirecek bir atılım olacak.

Bu kapsamda Türkiye’yi doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine uzanan kusursuz bir demir yolu ağıyla örerek, Avrasya’nın en önemli lojistik güçlerinden biri haline getiriyoruz.

DEMİR YOLUNDA YOLCU VE YÜK TAŞIMA PAYININ ARTIRILMASI HEDEFLENİYOR

Yerli ve milli demir yolu teknolojileri sayesinde dışa bağımlılıktan kurtulduğumuzu ve bölgesel bir teknoloji merkezi haline geldiğimizi vurgulayan Uraloğlu, demir yolunun yolcu ve yük taşımadaki payının artırılması için faaliyetlerin hızlandırıldığını söyledi. Yük taşımacılığına odaklanarak mevcut hatların standartlarını yükseltecek, yüksek standartlı demir yolu projelerini hızlandıracak, sanayi bölgeleri, limanlar ve lojistik merkezlerin bağlantılarını güçlendirecek altyapı yatırımlarını önceliklendireceklerini açıkladı.

ULUSLARARASI PAZARLARA ERİŞİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ HEDEFLENİYOR

Bölgesel endüstrilerin liman ve demir yolu bağlantıları kurulması ve üretim ile yük merkezlerinin uluslararası pazarlara erişimlerinin güçlendirilmesi planlanmaktadır. Bu amaçla, demir yolu inşaatı ve hizmetlerine gelecek yıl için 377 milyar TL ayırdık. 2027 ve 2028 yıllarında ise bu bütçe artırılarak planlanıyor. Çift hatlı demir yolu uzunluğunun 2026’da yüzde 19, 2027’de yüzde 21 ve 2028’de yüzde 26’ya çıkarılması hedeflenmektedir. Ayrıca hat uzunluğunun 14.275 km’den 2028’de 17.728 km’ye yükseltilmesi öngörülüyor.

“DEMİR YOLUNUN YOLCU TAŞIMACILIĞINDAKİ PAYINI ARTIRMAYI PLANLIYORUZ”

Demir yolu yatırımlarının devam ettiğini belirten Uraloğlu, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir ve Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep gibi yüksek standartlı demir yolu hatlarının altyapı inşaatlarının yapılacağını söyledi. Yolcu taşımacılığı içindeki payının gelecek yıl yüzde 5,93’e, 2027’de yüzde 6,99’a ve 2028’de yüzde 7,6’ya çıkarılması planlanıyor. Hızlı tren hat uzunluğunun da 2026’da 2.769 km’den 2028’de 5.343 km’ye çıkması hedefleniyor.

KENT İÇİ RAYLI SİSTEM UZUNLUĞUNDA GELECEK YIL HEDEFİ 487,1 KİLOMETRE

Kent içi raylı sistem istasyon sayısının 2025 sonunda 243’e, 2026’da 260’a ve 2027’de 278’e ulaşması bekleniyor. Kent içi raylı sistem uzunluğunun ise 2024 sonunda 465,8 kilometreden, 2026’da 487,1 kilometreye, 2027’de ise 522,1 kilometreye çıkarılması planlanmakta.

Kaynak: Ensonhaber

Exit mobile version