Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi Başlıyor

Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi yola çıkıyor
Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi‘nde imzalar atıldı. Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan edinilen bilgiye göre; Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin altyapısına ilişkin projeler için uluslararası finansman sağlama çalışmaları devam ediyor. Dörtyol-Hassa Otoyolu ve Demir Yolu Projesi’ne yaklaşık 1,55 milyar euro değerinde uluslararası finansman desteği temin edildi. Gaziantep’i İskenderun Limanı’na bağlayacak bu projede, Amanos Dağları’nın altından geçecek toplam 3 tünel yer alıyor ve her biri 20 kilometre uzunluğunda. Projenin bölgede ihracatın artmasına katkıda bulunması bekleniyor.
Proje, İskenderun Körfezi’ni Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne doğrudan bağlanarak stratejik bir önem taşıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinesinde Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortaklığı tarafından yürütülen projede, toplamda 80 kilometreyi bulan ve Türkiye’nin en uzun tünelleri olacak 2 karayolu ve 1 demir yolu tüneli inşa edilecek. Ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenecek törenle ilk kazmanın vurulması planlanıyor ve projenin 2031 yılına kadar tamamlanması hedefleniyor.
İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş güzergahlarındaki ulaşımı kısaltarak güvenli bir ulaşım imkanı sunacak olan bu proje, bölgedeki ticaret hacmini artıracak ve ekonomik canlılığı destekleyecek önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Ayrıca, İskenderun Körfezi’ndeki limanların Amanos Dağları’na yakın konumu nedeniyle yaşanan lojistik ve depolama alanı yetersizliğine de çözüm sağlayacak.
Bölgedeki depreme dirençli kara ve demir yolu ulaştırma altyapısının kurulmasıyla, olası afet durumlarında kesintisiz ulaşım sağlanacak. Proje, yer alacak olan tüneller sayesinde, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en uzun fonksiyonel üçlü tüp tünel sistemlerinden birine sahip olacak.
Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi iki etapta gerçekleştirilecektir. İlk etap, Hassa Kavşağı’nda sona erecekken, karayolu bağlantısı Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan ayrılarak Dörtyol Kavşağı’ndan geçerek bağlantısını tamamlayacak. Projede toplamda 55.092,713 m uzunluğunda 1×1 (tek hat) demir yolu hattı ve 25.750 m uzunluğunda 2×2 şeritli otoyol planlandığı belirtildi.
Bu projenin gerçekleştirilmesi ile birlikte, ulaşım ağına 26 kilometrelik bağlantı yolu ve 23,5 kilometrelik demir yolu eklenmesi, ayrıca toplamda 3 tünel, 6 alt geçit, 1 üst geçit, 2 köprü, 2 viyadük, 1 derivasyon kanalı, 3 giriş-çıkış gişesi ve 5 menfez inşa edilmesi hedefleniyor.
Kaynak: Sondakika




