Gaziantep’te 8 Ayda 1,7 Milyon Asılsız 112 Acil Çağrısı ve Uygulanan Yaptırımlar

Gaziantep’te 112’ye 8 ayda 1,7 milyon asılsız çağrı geldi
Gaziantep’te 112’ye 8 ayda 1,7 milyon asılsız çağrı geldi
İçişleri Bakanlığı tarafından Türkiye genelinde hayata geçirilen projeyle kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi; sağlık, jandarma, itfaiye, emniyet, orman ve AFAD gibi tüm acil birimlere tek bir numara üzerinden hizmet vermektedir. Çağrı karşılayıcıları, gelen çağrılarda asılsız aramaları ayıklayarak gerçek ihbarları ilgili birimlere yönlendirmektedir.
2025 yılının ilk 8 ayında Gaziantep’teki 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2 milyon 331 bin 806 çağrı geldi. Bu çağrıların yüzde 41’i anons sırasında kapanma, yüzde 33’ü asılsız çağrı, sadece yüzde 26’sı gerçek ihbar olarak kayıtlara geçti. Yani gelen çağrıların %74’ü asılsız aramalardan oluşmaktadır.
Gaziantep 112 Çağrı Merkezi Müdürü Serdar Koca, asılsız çağrılara rağmen merkezin gerçek ihbarlara hızlı müdahale ettiğini vurgulayarak, vatandaşlardan 112 hattını gereksiz yere meşgul etmemelerini istedi. Müdür Koca, yılın ilk 8 ayında 1 milyon 721 bin 749 asılsız çağrının sistemde yer aldığını söyledi. Anons sırasında kapanan çağrılar ise çok sayıda olup, bu tür aramalara da geri dönüş yapıldığı belirtildi.
Asılsız aramalara karşı cezai yaptırımlar da uygulamaktadır. 2025 yılında 28 vatandaşa idari para cezası kesildi. Kanun gereği, 112’yi ısrarla asılsız arayanlara 1.500 TL, gerçek olmayan ihbarlarda ise ekip gönderildiğinde cihaz ve ekip için 15 bin TL idari para cezası uygulanıyor. Tekrarlayan durumlarda ceza oranları katlanarak artmaktadır.
Serdar Koca, gereksiz aramaların hayati sonuçlara yol açabileceğini hatırlatarak, acil durumlarda 112’nin önemli olduğunu, ancak çağrı hattının bilgi veya danışma amaçlı gereksiz aramalarla meşgul edilmemesi gerektiğini belirtti. İnsanların acil durum anında ulaşılan bu hattı meşgul etmesinin, gerçek ihtiyaç sahiplerinin ulaşımını engellediğinin altını çizdi.
Kaynak: Ensonhaber







