Gaziantep li Ayakkabıcıların E-İhracat Hedefleri 27
Gaziantep li Ayakkabıcıların E-İhracat Hedefleri 27
Gaziantep li Ayakkabıcıların E-İhracat Hedefleri 27
Her üç ayakkabıdan birini Türkiye’de üreterek iç ve dış pazara gönderen Gaziantep ayakkabı üreticileri, e-ihracatla küresel pazardan aldıkları payı artırmak istiyor.
Her üç ayakkabıdan birini Türkiye’de üreterek iç ve dış pazara gönderen Gaziantep ayakkabı üreticileri, e-ihracatla küresel pazardan aldıkları payı artırmak istiyor.
Türkiye’nin ikinci büyük ayakkabı üretim merkezi olan ve 1200 ayakkabı, 400 spor ayakkabı ve 200 yan sanayi üreticisi ile yıllık 200 milyon çift ayakkabı üretim kapasitesine sahip olan Gaziantep’te üretilen ayakkabılar, iç ve dış pazarda talep görmektedir.
Gaziantep Kunduracılar Odası Başkanı Mehmet Emin İnce, AA muhabirine, her yıl üretilen 600 milyon çift ayakkabının üçte birini Türkiye’de ürettiklerini, yeni pazarlara açılıp elektronik ihracatı hedeflediklerini söyledi. ihracat başarınız. .
– Elektronik ihracatı %300 arttı
Türkiye’nin en çok ayakkabı ihracatı yapan ikinci şehri unvanını başarıyla koruduğunu söyleyen İnce, şöyle konuştu: “Elektronik ihracatımız son 9 ayda yüzde 300 artarak 125 milyon dolara ulaştı. Miktar olarak aynı miktar aynıdır.” Rakamlara ulaştık. Artan maliyetler nedeniyle fiyatlarda artış yaşandı. Bu nedenle elektronik ihracata ağırlık vermeye başladık” dedi.
İnce, bölgede üretilen ürünlerin çoğunun aracı kurumlar aracılığıyla İstanbul’da satılması nedeniyle fiili ihracat verilerinin verilere yansıtılmadığını anlattı.
– \”15 ülkeyle iletişim halindeyiz\”
Gaziantep’in 35 ülkeye ürün satan bir merkez olduğunu belirten İnce, Oda olarak 15 ülkeden satış temsilcileriyle iletişim halinde olduklarını, bu dönemde yeni ürünler bulmak amacıyla yurt dışından alım heyetlerini kente getirdiklerini söyledi. pazarlar.
Şunu fark ettim:
“Yıl boyunca gruplar halinde yurt dışında belirlediğimiz pazarlarda profesyonel alıcıları üyelerimizle buluşturmaya devam ediyoruz. Üyelerimize elektronik ihracat konusunda rehberlik ve eğitim vermek için titizlikle çalışıyoruz. Çünkü elektronik ihracatla ulaşamadığımız uzak pazarlara ulaşabiliyoruz. Hedefimiz yurt dışında daha güçlü bir ayakkabı sektörüne sahip olmak ve dünyada yedinci sıradan beşinci sıraya çıkmak.