Gaziantep Ekonomi Haberleri

Milli Banliyö Tren Seti Projesinde Sona Gelindi

Abdulkadir Uraloğlu: Milli banliyö tren setinde sona gelindi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi kapsamında üretilen ilk set ile ilgili açıklama yaparak, teknik testlerini kısa sürede tamamlamayı hedeflediklerini söyledi. Uraloğlu, Milli Banliyö Tren Seti Projesi’nin üretim ve montaj aşamalarının devam ettiğine değinerek, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından çalışmaları sürdürülen projede, ilk setin teknik testlerini kısa sürede hizmete almayı hedeflediklerini belirtti.

Yüzde 70 Yerli

Üretimi süren tren setleri saatte 90 kilometre maksimum hıza ulaşacak ve yüzde 70 yerlilik oranına sahip olacak.

Milli Banliyö Tren Seti Projesinde Sona Gelindi

“Her Bir Dizi Set 4 Araçlı, 1000 Yolcu Kapasiteli ve 2 Sürücü Kabinli Olacak”

Uraloğlu, her bir dizi setin 4 araçlı, 1000 yolcu kapasiteli ve iki sürücü kabinli olacağını aktararak, “Milli banliyö tren setinin kontrol yönetim sistemi, cer sistemi tasarımı, boji ve trafo gibi kritik alt sistemleriyle yerli ve milli üretimi TÜRASAŞ tarafından gerçekleştiriliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

“Yurt İçi Banliyö Araç İhtiyacı Yerli İmkânlarla Karşılanacak”

Milli Banliyö Tren Seti Projesinde Sona Gelindi

Milli banliyö tren setlerinin demir yolu hatlarında yolcu taşımacılığına uygun olacağına dikkati çeken Uraloğlu, projeyle ithalatın önünü kapatarak, yurt içi banliyö araç ihtiyacını yerli imkanlarla karşılayacaklarını söyledi.

Milli Banliyö Tren Seti Projesinde Sona Gelindi

Şehir İçi Yolcu Taşımacılığı İçin

Güvenli, ergonomik, rahat ve etkin şekilde tasarımı ve üretimi planlanan setlerle şehir içi yolcu taşımacılığında Türkiye’nin ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir ürün ortaya çıkacağının altını çizen Uraloğlu, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile yapılan anlaşma gereği milli banliyö tren setlerini ilk olarak Gaziray Projesi kapsamında Gaziantep’in şehir içi ulaşımını sağlamak için hizmete alacaklarını belirtti. Gaziray, İzban, Marmaray ve Başkentray’dan sonra ülkemizdeki 4’üncü banliyö işletmesidir. Projenin, Gaziantep’te şehir içi ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacağı ifade edildi.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Başa dön tuşu