Gaziantep Siyaset Haberleri

Dörtyol-Hassa Projesi Tarihi Yatırım

Dörtyol-Hassa Projesi Tarihi Yatırım

Dörtyol-Hassa Projesi Tarihi Yatırım

Gaziantep Sanayi Odası Meclis Başkanı ve Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Adil Sani Konukoğlu, Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyolu Projesi’nin, tarihi önemdeki Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) gibi stratejik bir yatırım olduğunu belirtti. Bu proje sadece Gaziantep’i değil, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki tüm şehirleri kapsayan büyük bir kalkınma hamlesi olarak değerlendiriliyor.

Dörtyol-Hassa Projesi Tarihi Yatırım

2011 yılından beri gündemde olan projeyle ilgili çalışmaların uzun süredir devam ettiğine dikkat çeken Konukoğlu, projenin bölgenin denize erişimini hızlandıracağını ve ihracatta önemli bir sıçrama yaratacağını ifade etti. Gaziantep ve çevresindeki illerin Akdeniz’e olan ulaşım süresi kısalacak, lojistik maliyetler ciddi şekilde azalacaktır.

Gaziantep’ten Mersin’e olan mesafe yaklaşık 200 kilometreden 80 kilometreye düşerken, İskenderun’a olan mesafe ise 70-80 kilometrelik bir rota kazandıracaktır. Bu durum, zaman tasarrufunun yanı sıra maliyet ve çevresel etkilerin azalmasına da katkı sağlayacaktır.

Sanayi açısından büyük önemi olan Gaziantep, yıllık yaklaşık 10 milyar dolar ihracat ve 6-7 milyar dolar ithalat hacmine sahiptir. Projenin sadece Gaziantep’e değil, bölgedeki tüm şehirlerin rekabet gücünü artıracağı, hizmet kalitesini yükselteceği vurgulanmaktadır.

Bununla birlikte, proje orta ve uzun vadede Suriye’nin yeniden yapılanmasına, bölgenin Asya-Avrupa ticaret koridorlarına entegrasyonuna da katkı sağlayacak stratejik bir altyapı olarak görülmektedir. Hatay bölgesi gibi zorlu bölgeler de daha hızlı erişime kavuşacaktır. Proje, hem bölgesel hem de ulusal ölçekte oyunun kurallarını değiştirecek niteliktedir.

Projede; yaklaşık 26 km bağlantı yolu ve 23,5 km demiryolu, 3 tünel, 6 alt geçit, 1 üst geçit, 2 köprü, 2 viyadük, 1 derivasyon kanalı, 3 giriş-çıkış gişesi ve 5 menfez inşa edilecektir. Böylece, Gaziantep-Mersin arasındaki mevcut 300 km’lik yol 80 km’ye indirgenecektir.

44 milyar TL ile ihale edilen proje, Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortak girişimi tarafından üstlenilmiştir. Proje için 1,55 milyar euro dış finansman sağlanmış olup, kredi maliyeti EURIBOR + %0,80 olarak belirlenmiştir. Bu finansman, İsveç ve İtalya ihracat kredi kuruluşları ile İslam Kalkınma Bankası bünyesindeki kuruluşlar tarafından desteklenmiştir.

Kaynak: Sondakika

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


ReCAPTCHA doğrulama süresi sona erdi. Lütfen sayfayı yeniden yükleyin.

Başa dön tuşu