Gaziantep’in Tanıtımında Türk Hava Yolları ile Stratejik İş Birliği ve Turizm Potansiyelinin Artırılması

Gaziantep’in Tanıtımında Türk Hava Yolları ile Stratejik İş Birliği ve Turizm Potansiyelinin Artırılması
Gaziantep’in Tanıtımında Türk Hava Yolları ile Stratejik İş Birliği ve Turizm Potansiyelinin Artırılması
Köklü tarihi, beş antik kente ev sahipliği yapması, zengin gastronomisi ve doğal güzellikleriyle turizmde yükselen değer olan Gaziantep’in ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtımı için Türk Hava Yolları (THY) ile yapılacak iş birlikleri ve tanıtım stratejileri üzerine yoğun katılımlı bir toplantı düzenlendi. Kamu kurumları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve THY yöneticilerinin bir araya geldiği bu etkinlikte, şehrin turizm potansiyelinin artırılması, marka bilinirliğinin güçlendirilmesi ve gastronomi turizminin desteklenmesi konuları kapsamlı şekilde ele alındı.
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Gaziantep ve çevresindeki kültürel varlıkları kapsayan destinasyonların tanıtımında uluslararası iş birlikleri, tematik tur paketleri, bölgesel farkındalık artırma ve altyapı geliştirme çalışmalarının önemine değindi. Asya, Uzak Doğu ve Amerika pazarlarından gelecek turistlere yönelik influencer ve basın iş birlikleri başta olmak üzere çeşitli tanıtım faaliyetlerinin planlandığını aktardı. Aynı zamanda, Bolat, bölgenin zeytin ve tescilli 7 bin yıllık Antep peyniri gibi tarihi ürünlerinin tanıtımının da önemli olduğunu vurguladı.
Gaziantep’in ihracatında THY’nin lojistik desteği özellikle öne çıktı. 2025 yılında hava kargo ile 72 ülkeye ihracat gerçekleştirildiği, bu kargonun büyük bir kısmının Gaziantep üretimine ait olduğu belirtildi. Örneğin, Avustralya’ya 110 tonluk yüksek talep dahil önemli sayıda ürün ulaştırıldı. THY’nin, sadece turizm değil, sanayi alanında da üniversite ve teknopark iş birlikleriyle projeler geliştirmeyi hedeflediği ifade edildi.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, kentin uluslararası ödüllerle tanındığını belirterek, Türk Hava Yolları’nın tanıtım ve marka oluşturmadaki önemine değindi. Şahin, şehrin kültürel mirasının ve sanayisinin güçlü olduğunu, Asya’dan gelecek turistlerin tarihe, medeniyete ve kültürel deneyimlere ilgi duyduğunu, bu nedenle uluslararası tanıtımın gerekliliğini vurguladı. Şehrin kongreler, kültür ve sanat faaliyetleriyle gelişimine devam ettiğini ve Türk Hava Yolları ile birlikte yeni bir dönem açmayı umut ettiklerini ifade etti.
Gaziantep Valisi Kemal Çeber ise, THY ile iş birliğinin şehrin gelişiminde dönüm noktası olacağını söyleyerek, bu profesyonel iş birliği sayesinde Gaziantep’in dünya çapında daha iyi tanıtılacağını belirtti. Çeber, ek seferler koymaktan ziyade tanıtım faaliyetlerine odaklanmanın daha faydalı olacağı vizyonunu paylaştı ve teşekkür etti.
Kaynak: Haber7








