Gaziantep Gündem Haberleri

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: İmam Hatip Modeli Dünya Eğitim Sistemleri Arasında Eşsiz Bir Marka

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: İmam Hatip Modeli Dünya Eğitim Sistemleri Arasında Eşsiz Bir Marka

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: İmam Hatip Modeli Dünya Eğitim Sistemleri Arasında Eşsiz Bir Marka

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İmam Hatip modelinin dünyada benzerinin olmadığını vurgulayarak bu benzersiz eğitim sisteminin hem pozitif hem dini eğitimi bir arada sunmak isteyen ülkelerle paylaşılabileceğini belirtti.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: İmam Hatip Modeli Dünya Eğitim Sistemleri Arasında Eşsiz Bir Marka

Bakan Tekin, Gaziantep’te düzenlenen ÖNDER 22’nci İmam Hatipliler Kurultayı’nda yaptığı konuşmada, eğitim öğretim yılında aile değerlerinin ön plana çıkarıldığı “Aile Yılı” temasının yanı sıra ormanların korunması ve yeşil vatan bilincinin çocuklara aşılanmasına yönelik etkinliklerle eğitim-öğretim dönemini başlattıklarını ifade etti.

İmam Hatiplerin Türkiye’deki demokratik yaşamın önemli bir göstergesi olduğunu dile getiren Tekin, bu okulların baskıların azaldığı dönemlerde gelişme imkanı bulduğunu belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde eğitimin uluslararası standartlara yükseltilmesiyle Türkiye’nin eğitimde dünya çapında örnek gösterilen ülkeler arasına girdiğini söyledi.

Bakan, imam hatip okullarının mevcut başarısına rağmen daha ileriye gitmeyi hedeflediklerini, özellikle çocukların bilimden sanata kadar çok yönlü gelişimini sağlamak üzere eğitim kalitesini artırma çabalarının sürdüğünü belirtti. Ayrıca, eğitim sistemindeki gelişmelerin milli ve yerli değerlerle uyumlu olduğunu vurguladı.

İmam Hatip modeli ile ilgili yanlış algıların kırılması için uluslararası platformlarda bilgilendirme çalışmalarının yapıldığını aktaran Tekin, bu modelin dünya genelinde bir marka haline getirilmesi için desteğe ihtiyaç duyduklarını ifade etti.

Programda konuşan İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Bilal Erdoğan da Türkiye’nin eğitimde birçok Avrupa ülkesini geride bırakarak başarılı ülkeler arasında yer aldığını belirtti. İmam hatip okullarının kimlikli ve inançlı bireyler yetiştirdiğini, bu okullara giden öğrenci oranının artması gerektiğini söyledi. Ayrıca, Türkiye’nin eğitimde hedeflerine ulaşması için devlet, sivil toplum ve aile iş birliğinin önemine dikkat çekti.

Kaynak : Sozcu

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


ReCAPTCHA doğrulama süresi sona erdi. Lütfen sayfayı yeniden yükleyin.

Başa dön tuşu