Abdulkadir Uraloğlu ile 2026-2028 Ulaştırma Yatırımları Yol Haritası

Abdulkadir Uraloğlu: Ulaştırma yatırımlarının 3 yıllık rotasını çizdik
Abdulkadir Uraloğlu: Ulaştırma yatırımlarının 3 yıllık rotasını çizdik
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026-2028 Dönemi Yatırım Programı hazırlıklarına dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Demir yolu sektöründe hız kesmeden devam eden çalışmaların bu dönemde de sürdürüleceğini vurgulayan Uraloğlu, verimliliği artırmaya yönelik projelere öncelik vereceklerini belirtti.

“VERİMLİLİĞİ ARTIRMAYA ÖNCELİK VERECEĞİZ”
Mersin-Gaziantep, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa Osmaneli, Halkalı-Kapıkule gibi önemli demir yolu projelerine ek olarak ikinci hat yapımları, sinyalizasyon ve elektrifikasyon yatırımları önceliklendirilirken, raylı sistem araçlarının yerli üretimi de desteklenecek.

Uraloğlu, deniz yolu sektöründe de yatırımların devam ettiğini, özellikle Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı ile Rize İyidere Lojistik Limanı projelerinin öncelikte olduğunu ifade etti. Tüm limanlarda işlemler, maliyetler ve bürokratik süreçlerin asgari düzeye indirilmesi hedefleniyor.

“TRAFİK GÜVENLİĞİ YATIRIMLARINI ARTIRACAĞIZ”
Türkiye’nin havacılıkta dünya sıralamasında üst sıralarda yer aldığını vurgulayan Bakan, mevcut havalimanlarında uçuş güvenliği ve hava seyrüsefer emniyeti projelerine ağırlık vereceklerini açıkladı. Kara yollarında ise trafik akış darboğazlarının giderilmesi, varlık yönetim sisteminin geliştirilmesi ve trafik güvenliği yatırımlarına öncelik verileceğini bildirdi. Özellikle günlük ağır taşıt trafiği 1000 aracın üzerinde olan güzergahlarda bitümlü sıcak karışım kaplama projeleri yapılacak.
KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLER TALEBE VE YOĞUNLUĞA GÖRE DEVREYE ALINACAK

Uraloğlu, metropol şehirlerde yaşanan trafik sorunlarına çözüm olarak kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirdiklerini söyledi. Toplu taşımada yolculuk talebi ve trafik yoğunluğu dikkate alınarak öncelikle otobüs, metrobüs gibi sistemlere öncelik verilecek, yetersiz kalan güzergahlarda ise raylı sistem alternatifleri değerlendirilecek. Tramvay, hafif raylı sistem ve metro gibi raylı sistemlerin işletmeye açılması için yolcu talebine göre belirli alt sınırlar aranacak.
Otoyol sektöründe mevcut projelerin tamamlanması, üstyapı iyileştirme, trafik güvenliği, köprü ve viyadük onarımına yönelik çalışmalara öncelik verilecek.

“KOMBİNE TAŞIMACILIK UYGULAMALARINI GELİŞTİRECEĞİZ”
Lojistik yatırımlarının ülke genelinde devam edeceğini belirten Uraloğlu, Çukurova, Batı Karadeniz ve Marmara bölgelerindeki lojistik merkezlerin standartlarının yükseltileceğini ve yeni lojistik merkezlerin yük talebinin yüksek olduğu demir yolu koridorlarında planlanacağını söyledi. Türkiye’nin lojistikte bölgesel etkinliği artırmak amacıyla lojistik maliyetlerin ve işlem süreçlerinin azaltılmasını sağlayacak kombine taşımacılık uygulamaları geliştirilecek. Ulaştırma planlamasında kalite ve güvenliği artıran projeler ile Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı sonuçları doğrultusunda lojistik merkezlere öncelik verilecek.
Kaynak : Ensonhaber



