5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi: Yerel Değerlerin Geleceğe Taşınması

5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi düzenlendi
5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi düzenlendi
‘Ürün, Yöre, İnsan: Değerin Döngüsü’ ana temasıyla gerçekleştirilen 5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi, Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Türk mutfak kültürünün sürdürülebilirliğini sağlamak ve yerel ürünlerin değerini geleceğe taşımak amacıyla destek verdiği coğrafi işaret ekosistemini buluşturan zirve, kamu temsilcileri, ulusal ve uluslararası uzmanlar, üreticiler, akademisyenler ve sektör profesyonellerini bir araya getirdi.
Zirvede, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Kasım Gönüllü, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Metro Türkiye CEO’su David Antunes, Avrupa Komisyonu Tarım ve Kırsal Kalkınma Genel Müdürlüğü Coğrafi İşaretler Bölümü Başkanı Joao Onofre, Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Muhammed Zeki Durak ve TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Kopuz açılış konuşmaları yaptı.

‘Tabağa Taşınan Coğrafya’, ‘Mirasın Ruhu Coğrafi İşaretler’, ‘Bir Tabağın Ulaştığı Dünya: Mutfak Mirasından İhracata’ ve ‘Lezzetin Kimliği: Coğrafi İşaretle Gelen Hikaye’ başlıklı panellerle Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen kooperatif temsilcileri, şefler, gastronomi yazarları ve akademisyenler, coğrafi işaretlerin kültürel, ekonomik ve sektörel etkilerini değerlendirdi.
Metro Türkiye tarafından yürütülen ‘Coğrafi İşaretlerin Etki Alanı Araştırması’ ise zirvede sunuldu ve şirket, Gastronometro şeflerinin coğrafi işaret tescilli ürünlerle hazırladığı menüyü katılımcılara sundu.
Metro Türkiye CEO’su David Antunes, gelenek ve geleceği birleştiren çalışmalarını anlatarak, 800’den fazla üretici ve kuruluşla çalıştıklarını, yaklaşık 100 bin çiftçiye ulaştıklarını ve yaklaşık 750 coğrafi işaretli ürünle yerel üreticiyi desteklediklerini vurguladı. Avrupa Komisyonu temsilcisi Joao Onofre ise Türkiye menşeli 43 ürünün AB tarafından tescillendiğini, bu sayının artmaya devam ettiğini belirtti.
Bu organizasyon, yerel ve coğrafi işaretli ürünlerin korunması, tanıtımı ve sürdürülebilirliğine yönelik önemli bir platform oluşturdu.
Kaynak : Haber7



