Hepsiburada Efsane Kasım Kampanyasında Rekor Satış Rakamları ve İl Bazlı Tercihler

Hepsiburada Efsane Kasım Kampanyasında Rekor Satış Rakamları ve İl Bazlı Tercihler
Hepsiburada Efsane Kasım Kampanyasında Rekor Satış Rakamları ve İl Bazlı Tercihler
Hepsiburada, Efsane Kasım kampanya döneminin sonunda kullanıcıların kategori ve ürün tercihlerinden illere göre sipariş dağılımına kadar kapsamlı bir Z raporu açıkladı. Kampanya süresince dakikada 532 ürün satıldığı bildirildi. Platformda yılın en yoğun alışveriş günü 11 Kasım olarak kaydedilirken, saat 21.00–23.00 arası alışverişlerde artış görüldü. Kampanya döneminde 300 binden fazla kişi Hepsiburada’dan ilk kez alışveriş yaparak platformun erişimini genişletti. Sipariş sayısı geçen yıla göre yüzde 16 artış gösterdi ve alışverişlerin yüzde 90’ı mobil uygulama üzerinden gerçekleşti.

Satış ve siparişler illere göre farklılık gösterirken en yoğun alışveriş yapılan bölgeler İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından Bursa, Kocaeli ve Antalya oldu. En fazla satış gerçekleştiren iller ise sıralamada Kocaeli, Bursa ve Gaziantep’i takip etti. Ardahan, Hakkari ve Osmaniye ise geçen yıla kıyasla satışlarını en çok artıran iller arasında yer aldı. İşletmeler Efsane Kasım döneminde toplam iş hacminin yüzde 72’sini oluşturdu ve 2.500’den fazla işletme e-ticaret dünyasına ilk kez adım attı.
Kategori bazında elektronik ve mobilde cep telefonu, laptop, robot süpürge ve LCD televizyon ürünleri öne çıktı. Yatırım amaçlı alışverişlerde 22 ayar altın bilezikler yoğun ilgi gördü. Giyim kategorisinde sweatshirtler, sağlık ve güzellikte sporcu besinleri; ev-yaşamda ise yastıklar tercih edildi. Züccaciye kategorisinde düdüklü tencere, temel tüketimde tuvalet kağıdı ve fındık kreması; kozmetikte nemlendirici kremler talep gördü.
En çok görüntülenen ürünler arasında cep telefonları, spor ayakkabılar, sweatshirtler ve laptoplar yer alırken, en çok aranan markalar Apple, LEGO, Stanley, Fissler ve Philips oldu. iPhone 15, lego, termos, düdüklü tencere ve kahve makinesi ise en çok aranan ürünler arasındaydı. Kullanıcıların favorilerine eklediği ürünler arasında Magly çocuklar için manyetik ahşap bloklar dikkat çekti. En büyük büyüme çocuk kitapları, robot süpürgeler, tabletler ve hava temizleyiciler kategorilerinde yaşandı.
Beraber satın alınan ürün kombinasyonlarında kağıt havlu ve tuvalet kağıdı; eşofman ve sweatshirt; saç bakım ürünü ve şampuan ön plana çıktı. Edebiyat kitapları alan kullanıcılar ise çocuk kitaplarını da tercih etti. Kasım boyunca HepsiJET araçları toplam 14,5 milyon kilometre mesafe kat etti ve aynı gün içinde teslim edilen 130 bin sipariş hayat kolaylaştırdı. En hızlı teslimat ise 1 saat 48 dakika sürdü. Ayrıca Hepsiburada Premium üyeleri tüm bu avantajlardan yararlanarak siparişlerin yüzde 71’ini oluşturdu.
Kaynak : Sondakika



